WCWI na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu
9 maja przedstawiciel WCWI Rafał Ratajczak wygłosił wykład dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego pt. „Filozofia Smart City w branży energetycznej. Trendy i wyzwania na przyszłość”. Wykład odbył się na zaproszenie Studenckiego Koła Naukowego Marketing, które w tym roku w ramach cyklicznych wykładów szukało inspiracji w obszarze Smart City.
Na wykładzie omówiono wyzwania przed jakimi stoją; branża energetyczna oraz współczesne miasta oraz o trendy jakie w najbliższych latach będą dominowały w energetyce. Szczególnie jednak poruszono kwestię odpowiedniego komunikowania i marketingu Smart City. Zwrócono uwagę, że właśnie odpowiednia komunikacja przez władze, biznes, naukę wdrażanych projektów czy zmian może w znaczący sposób przeciwdziałać potencjalnemu niezadowoleniu społecznemu. Podkreślono, poza tym ogromną rolę edukacji, która rozpoczęta w odpowiednim czasie (już w wieku dziecięcym), pozwoli na kreowanie wielu pozytywnych wartości i zachowań w wieku dorosłym.
Dlatego nieodłącznym elementem wdrażania wszelkiego rodzaju projektów i rozwiązań technologicznych są funkcjonujące obok rozwiązania komunikacyjne i edukacyjne.
Na świecie w samym tylko 2019 roku na rozwiązania związane z Internetem Rzeczy przeznaczy się ok. 2,8 biliona złotych. Kwota ta pokazują jakie może być zapotrzebowanie na działania promocyjno-marketingowe i edukacyjne w zakresie użyteczności nowych technologii.
Podsumowując wystąpienie podkreślono, że współcześnie jeszcze niewystarczająco, niewłaściwie lub zbyt późno stosuje się właśnie działania promocyjne projektów o wyjątkowej złożoności i trudnej tematyce społecznej. Często właśnie w takiej komunikacji brakuje rzetelnej, skomasowanej wiedzy. Dlatego jak podkreślono kluczowa jest edukacja już w wieku dziecięcym po to, żeby kreować odpowiednie zachowania już dorosłych obywateli i żeby projekty Smart City były łatwo akceptowalne, praktyczne i zrozumiałe.